الصفحة الرئيسية
إدارة الكلية
عميد الكلية
وحدة التمكين الصحي
وحدة التخطيط الإستراتيجي
وحدة التطوير والجودة
وحدة الاخلاقيات الطبية والحيوية
وكيل الكلية للدراسات العليا والبحث العلمي
وكيلة الكلية شطر الطالبات
وكيل كلية الطب للشؤون التعليمية
وحدة الاختبارات والقياس
وحدة أطباء الامتياز والخريجين
وحدة بحوث الطلاب
وحدة التعلم الالكتروني
وحدة الارشاد و الدعم الطلابي
وحدة خدمة المجتمع
وحدة رعاية الموهبة والإبداع
وحدة التعليم المستمر
وحدة أبحاث العلوم العصبية
وكيل الكلية للشؤون السريرية/مدير المستشفى الجامعي
الهيكل الاداري
الأقسام العلمية
أقسام العلوم الطبية الأساسية
التشريح
علم الأدوية
علم الأمراض
الكائنات الدقيقة والمناعة
الكيمياء الحيوية السريرية
علم وظائف الأعضاء
طب الامراض الوراثية
أقسام العلوم السريرية
الانف والأذن والحنجرة والرأس والعنق
طب النساء والولادة
امراض الدم
التعليم الطبي
التخدير والعناية المركزة
طب الاسرة
طب المجتمع
الجراحة
جراحة العظام
طب وجراحة العيون
الأشعة
الطب الباطني
طب الاطفال
الطواريء
جراحة المسالك البولية
الامراض الجلدية
آخر الأخبار
عربي
English
عن الجامعة
القبول
الأكاديمية
البحث والإبتكار
الحياة الجامعية
الخدمات الإلكترونية
صفحة البحث
كلية الطب
تفاصيل الوثيقة
نوع الوثيقة
:
مقال في مجلة دورية
عنوان الوثيقة
:
Analysis of Attrition over a 7-Year Period at the Faculty of Medicine, King Abdulaziz University, Jeddah
Analysis of Attrition over a 7-Year Period at the Faculty of Medicine, King Abdulaziz University, Jeddah
الموضوع
:
التعليم الطبي
لغة الوثيقة
:
الانجليزية
المستخلص
:
The purpose of this study is to determine the attrition rate at the Faculty of Medicine from 1996 to 2002. Review of all students’ records (males and females) matriculated during the study period. Non-graduating students’ records were further examined to differentiate academic from non- academic attrition and to determine the length of stay in the faculty, frequency of failing examinations and curriculum level at leaving the faculty. Out of 1,725 students admitted to the faculty, 359 left the faculty without graduation. This gives an attrition rate of 20.8% (10.9% for academic reasons). For the non-academic attrition, 81.3% of the students leave after one year, 28.7% of them without failing any examination. In the academic attrition group, 50.5% of the students are dismissed after 2 years and another 25.5% after 3 years. 73.4% of these students fail 4 times before being dismissed. 50.5% of the academic attrition is at the first year of the curriculum. The first year of the curriculum seems to be the biggest hurdle for students. Factual burden, relevance, and types of assessment require review to decrease the academic attrition. Better information about the medical studies should be provided to the students before matriculation to decrease non-academic attrition
ردمد
:
1319-1004
اسم الدورية
:
مجلة العلوم الطبية
المجلد
:
15
العدد
:
4
سنة النشر
:
1429 هـ
2008 م
نوع المقالة
:
مقالة علمية
تاريخ الاضافة على الموقع
:
Thursday, March 17, 2011
الباحثون
اسم الباحث (عربي)
اسم الباحث (انجليزي)
نوع الباحث
المرتبة العلمية
البريد الالكتروني
طلال بخش
Bakhsh, Talal
باحث
دكتوراه
الملفات
اسم الملف
النوع
الوصف
29302.pdf
pdf
الرجوع إلى صفحة الأبحاث